Pop-up Pastarestaurant – Onze actie voor Serious Request

Koken voor een goed doel. Dat is één van mijn 50 doelen. Ik vond het moeilijk om te kiezen, want er zijn zoveel goede doelen. Ik speelde al even met het idee om Serious Request te steunen. Deze week zat ik op mijn werk twee keer bij de voorlichting van het Rode Kruis en Serious Request, omdat wij als school dit jaar ook meedoen met acties. Na het horen van de verhalen, wist ik zeker dat dit het doel is dat ik wil gaan steunen.

Dit jaar richt men zich op het herenigen van gezinnen en families. Met name kinderen lopen, doordat ze alleen zijn, het risico op ondervoeding, mensensmokkel en misbruik. Los daarvan: het is één dat je alle ellende overleeft, maar wat heb je daaraan als je niemand meer hebt om voor te leven?

Elk jaar geven wij aan Serious Request door gewoon te doneren of een plaatje aan te vragen, maar dit jaar pakken we het anders aan. Wat is nu de actie? Een pop-up pastarestaurant bij ons thuis. Dit houdt in dat op één avond maximaal 8 personen zich kunnen inschrijven om bij ons pasta te komen eten. Wij betalen de eerste 50 euro aan boodschappen. De mensen die komen eten, laten een bedrag achter in de donatiebox (bij voorkeur hoger dan de kostprijs ;)) en wat er overblijft na aftrek van boodschappengeld (boven de 50 euro die wij doneren), is volledig voor Serious Request.
Lekker eten, gezelligheid en dus hopelijk een leuke avond. Wat wil je nog meer?

Wil je bij ons komen eten?
Wanneer? vrijdag 8, zaterdag 16 en vrijdag 22 december om 18.00u.
Je krijgt: een bord pasta, een drankje en een klein ijsje.
Het menu: Spaghetti bolognese met salade of Fusilli met kip/spekjes/pesto/spinazie.
Voor kinderen eventueel ‘kale’ pasta met olie en desgewenst kaas.

Wat moet je doen?
Mail/bel/app of laat een berichtje achter op deze site.
Vertel met hoeveel personen jullie komen en of daar kinderen bij zijn.
Meld de datum waarop je wilt komen.
Geef aan of je Spaghetti Bolognese wilt of Fusilli kip/pesto.
Ik reageer om te laten weten of ik nog plek heb.

We hopen dat jullie ons helpen een mooi bedrag op te halen voor Serious Request. Iedere euro telt!

 

 

 

 

8 gedachten over “Pop-up Pastarestaurant – Onze actie voor Serious Request

  1. Pingback: 50 doelen in december? | 50 doelen in 500 dagen

  2. Pingback: De eindstand van ons pop-up pastarestaurant | 50 doelen in 500 dagen

  3. Pingback: Een Italiaanse avond | 50 doelen in 500 dagen

  4. Pingback: Ons pop-up restaurant voor het goede doel gaat weer open! | 50 doelen in 500 dagen

Plaats een reactie