0 doelen in 500 dagen

Heel stilletjes verstreek de einddatum van de laatste ronde van de 50 doelen. Mijn ‘trouwe volgers’ hebben ook vast gemerkt dat er hier maar weinig teksten verschenen en dat de teksten die wel kwamen niks met de 50 doelen te maken hadden. Ik heb ook besloten om geen nieuwe lijst met 50 doelen te maken. Niet dat ik nu volledig doelloos door het leven ga ;).

De reden dat ik ooit begon met de eerste 50 doelen was om bewust tijd te maken voor dingen die ik leuk, interessant of belangrijk vond, want in een druk gezinsleven met jonge kinderen en werk bleef er soms maar weinig tijd over voor dingen waar ik blij van werd. De lijst van 50 doelen hielp me daarbij.

50 doelen in 500 dagen heeft me ook veel leuke dingen gebracht:
– Ik heb veel mooie voorstellingen gezien.
– Ik ben weer meer (Engels) gaan lezen.
– Ik weet nu hoe een naaimachine werkt.
– Ik speel al een jaar in een saxofoonkwartet (Reestdal Saxofoonkwartet).
– Ik heb een leuke boekenclub, waarvan boeken één deel is, maar gezelligheid en het dagelijks leven minstens een zo groot deel.
– Ik heb veel mooie wandelingen gemaakt.
– Ik heb ontdekt dat ik schrijven erg leuk vind om te doen.
– Ik kreeg leuke reacties op mijn blog.
– Ik heb mensen weer aan het lezen gekregen.
– Ik heb mensen geïnspireerd om na te denken over hoe zij hun vrije tijd willen besteden.
– Ik heb Facebookloze, vleesloze, telefoonloze en tv-loze dagen of weken gehad en ontdekt dat dat prima is.
– Ik heb veel musea bezocht.
– Ik heb heel veel gekookt en gebakken (en daarna lekker of heel vies gegeten).
– Gezellige etentjes georganiseerd om geld op te halen voor verschillende goede doelen.
– Ik heb beter voor mezelf leren zorgen door ander werk te zoeken en meer tijd voor mezelf vrij te maken. Daarnaast heb ik ontdekt wat ik echt belangrijk vind en heb ik mijn 50 doelen niet meer nodig.

Betekent dit nou dat ik mijn hele blog uit de lucht haal? Nee, dat zeker niet. Ik wil graag mensen boekentips blijven geven of af en toe mijn hersenspinsels de wereld in slingeren. En ik wil blijven schrijven, omdat ik dat leuk vind.
Ik heb mezelf toch nog weer een nieuw doel gesteld. Daarover later meer!

Plaats een reactie